۞ Selamat datang ke Blog MarhalahPertama™ 1987 ۞
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

July 17, 2010

 Hakikat HATI Manusia..

Bismillah
Asalamualikum
"Jika rindu ini bertatah, aku harap biarlah untuk Al-Qayyum. Andai rindu ini menarik resah kepadaMU aku pasrah. Andai pencarian ini masih belum kutemui Ya ALLAH damaikanlah hati. Biarlah resah menarik sepi. Biarlah kecewa meratap pergi. Biarlah kasih mengikat diri. Ya Muhaimin kepada MU aku mengadu. Serikanlah taman hati bukan pada fikirku tapi pada redhaMU..."
Didalam diri manusia terdapat seketul daging yang menjadi pintu sama ada kebaikan ataupun keburukan iaitu HATI. Untuk mendidik hati, syarat yang paling utama ialah SABAR. Kalau tak sabar, hati tidak dididik. Bila hati tidak dididik, maka akan lebih jauhlah seseorang dari rahmat ALLAH. Bila jauh dari rahmat ALLAH, maka hidupnya akan hilang ketenangan dan kebahagiaan di dunia dan di akhirat. Manusia diberi akal untuk berfikir..hati untuk merasai. Marah tanpa sebab yang benar disisi syara’ adalah disebabkan bisikan syaitan pada hati manusia. sesungguhnya hati manusia kepunyaan allah yg mutlak dan kepadanya kita memohon semoga dijauhkan daripada masalah hati..insyallah..

0 comments:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

 

۞ Follower & Translate

English Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

۞ Recent Comment

Terima Kasih Kerana Sudi Berkunjung Blog Hadlan™ 1987 » ۞ Sila Tinggalkan Komen serta idea anda Untuk tarbiah bersama ۞ Terima kasih Atas komen yang Diberikan ۞

۞ Get Newsletters Update ۞


Digg Technorati http://i241.photobucket.com/ Stumbleupon Reddit Blinklist Furl Yahoo Simpy

type='text/javascript'/>